Samsung S7 a rychle se vybíjející baterie

Po posledním update zabezpečení na Samsung S7 z 1. srpna 2017 jsem začal sledovat, jak se můj mobil rychle vybíjí. Začalo to zvolna, ale posledních pár dnů to došlo tak daleko, že telefon se bez velké aktivity vybil na polovinu kapacity během dopoledne. Začal jsem pátrat.

Rychlá navigace:

Co se děje?

Samsung S7 mám asi rok a jsem s ním spokojený. Používám ho opravdu často a často i nabíjím, a tak moje první úvaha byla, že po roce prostě kapacita baterie poklesla. To je normální a už jsem hledal, kde a za kolik pořídím baterii novou.

Nakonec mi to ale nedalo a zkusil jsem hledat, jestli něco podobného neřeší někdo další. A ejhle.

Výdrž baterie jednoho z diskutujích. U mě to bylo velmi podobné.

Komunitní weby Samsungu i další diskuse jsou plné vláken z poslední doby, kde jsou podobní nešťastníci:

Ukázka z diskuse na fóru

Od ostatních padají různé návrhy:

  • nechat baterii vybít do nuly, pak dobít
  • reset do továrního nastavení
  • přepnout telefon do bezpečného režimu, pak vybít a dobít
  • vymazat cache při startu zařízení (Wipe cache partition, návod zde)
  • vypnout volání přes 4G
back to menu ↑

Co pomohlo mě?

Napřed jsem si chtěl ověřit, jestli jde o softwarovou chybu nebo skutečně umírající baterii. Na to je ideální zapnout tzv. Bezpečný režim. Ten spustíte takto:

  • telefon vypnete
  • při zapínání držíte klávesu pro snížení hlasitosti, než telefon úplně naběhne

Když se to povede, vlevo dole uvidíte nápis Safe Mode nebo jeho českou variantu.

Baterka v tomto režimu ubývala normálně. Takže jde o SW problém. Do továrního resetu jsem ale jít nechtěl, protože obnovování je pruda. Zaujala mě ale zkušenost jednoho z diskutujících.

Vypnout VoLTE

V nastavení mobilních sítí v telefonu je možnost tzv. vylepšit volání pomocí LTE. Oficiální název je VoLTE.

Kde vypnout VoLTE v nastavení?

Kde vypnout VoLTE v nastavení?



Funkci jsem vypnul a od té doby se výdrž telefonu zásadně spravila. Pokud se s velmi slabou výdrží baterie potýkáte, zkuste funkci vypnout.

back to menu ↑

Kdo za to může?

Na vině tentokrát není žádná špatně napsaná nenasytná aplikace nebo obrovsky. Podle mě je to problém Samsungu, který zatím nikde nenabízí řešení.

Elektronické hračky, technika a počítače mě vždycky zajímaly. Jako většina pánů jsem ani já z této záliby nevyrostl a ve volném čase píšu Geek Life. Odebírejte RSS kanál Geek Life.

9 komentářů
  1. ahoj, S7 jsem právě aktualizoval , ale v tom menu Mobilní sítě mi chybí 2 položky – Volání WiFi a Hovory VolTE, nevíš proč?

    • Předpokládám, že máš S7 z volného prodeje? To jsou funkce od operátorů, nevím, jestli jdou nějak dodat do mobilů, které nejsou od nich. Zkusit dotaz na opa na FB?

  2. Ano, volný prodej, ale pokud mi tam chybí nějaká volba, která žere baterii, tak ji teď oželím 🙂

  3. Zdravim 🙂 poridila jsem si S7edge, jsem s nim spokojena ale je pravda, ze vydrz baterie je opravdu hodne mala. Po nabiti na 100% mi to ukazuje vydrz baterie jen 15 hodin…..to je normalni? Prijde mi, ze je to opravdu malo, tel nabijim i 2x denne. Ano jsem na wifi, sem tam si neco zahraju, FB, Viber, volam………. Diky za odpoved 🙂

  4. Ahoj. Ja mam S7 a tento problém zatiaľ nepociťujem, mám ho však na druhom telefóne, ktorý mám len ako záložný. Mám v ňom druhu SIM a normalne mi vydržal zapnutý v pohotovosti aj viac, ako 14 dní (bez akéhokoľvek používania, volania, surfovania, ak, tak minimálne. Teraz vydrží 4 dni a to sa ho ani nedotknem. Problem nastal po inštalácii updatu softvaru. Všimol som si, že hore v liste rýchleho spustenia mi pribudla ikona volania cez wifi, ale na túto ikonu nejde „kliknut“. Je akoby zapnuté, ale v porovnaní s modrou farbou zvyraznenia zapnutych funkcii je bledsia. Akoby bola zapnuta len čiastočne alebo je zapnuta, ale nie je využívaná…niečo také. Telefón je od operátora a v nastaveniach sietí moznost vypnutia a zapnutia ci uz volani cez LTE alebo Wifi nemám. Tomu už nechapem vôbec. Nejake názory? Ďakujem :-/

    • Reply
      Lenka Rutteová 5.8.2018 at 5.56

      Eriku, jestli jde o záložní telefon, vrátila bych tovární nastavení a prozatím zakázala aktualizace, pokud to software dovolí. Jinak asi kontaktovat českou podporu Samsung, případně českou komunitu Samsung, kde snad bude k dispozici vychytávka i na tento problém.

  5. Ak ste v miestach kde je veľmi slabý signál a v telefone máte nastavenú sieť 4G, tak je treba prepúť na 2G a políčko s intenzitou signálu bude takmer plné. Telefonovanie bude bez problémov

Leave a reply

GeekLife.cz