Caflou: all in one aplikace pro řízení podnikání

2.2.2024

Patří nástroje pro řízení firem jen do korporátů? Nemyslím si. Caflou je český manažerský nástroj pro řízení podnikání. Já jsem SEO specialista na volné noze a rozhodl jsem se ho se svým týmem vyzkoušet. Zjistěte, jak to dopadlo.

Caflou v kostce
Na jedno místo dostal veškeré projekty a úkoly, fakturaci, měření času, správu klientů i podklady k zakázkám. Díky tomu lépe koordinuju práci týmu na dálku, mám přehled o vytížení a ušetřil jsem cca 50% nákladů.

Zvědaví na detaily? Aby ne! Pojďte na to.

Caflou = projekty, finance, time tracker a CRM v jednom

Dřív jsem používal iDoklad, Toggl a Basecamp nebo Asanu. Jednou vyzkoušel Trello a popravdě nechápu, že ho lidi vůbec používají. Nakonec jsem je zrušil a mám jen Caflou. Proč?

Největší výhoda? Nemusím přepínat mezi aplikacemi. Šetřím to nejcennější, tedy můj čas. Navíc jsem jsem ušetřil asi půlku měsíčních výdajů za původní nástroje.

S týmem i klienty komunikujeme přímo pod úkoly, takže odpadlo dohledávání informací a dokumentů v e-mailech. Na pár kliknutí nastavuju termíny, priority i stav úkolů a zobrazím si je formou kanbanu nebo jako časový (Ganttův) diagram.

Caflou nabízí spoustu dalších funkcí, třeba řízení rozpočtů a sledování cash flow. Dokážu si představit, že majitelé firem z nich budou nadšení. Já je zatím vzhledem k typu podnikání moc nevyužívám, do budoucna to ale plánuju změnit a budu více sledovat i finance. 

Ganttův diagram je nástroj pro vizualizaci časového průběhu úkolů v projektu. Umožňuje efektivní plánování a sledování postupu prací. Zlepšuje přehlednos a komunikaci v týmu.

Automatizace a integrace bez programování

Oblíbil jsem si automatizace. Využíváme je hlavně pro fakturaci, např. vystavování opakovaných faktur nebo posílání upomínek po splatnosti.

Co se týká projektů, tak mi pomáhá hlavně automatické předvyplnění úkolů. Na začátku spolupráce s klienty totiž z 95 % řešíme to samé. V Caflou se nám po přidání nového projektu vytvoří to-do list podle šablony a na nic nezapomeneme.

Umožňuje i propojení s nástroji třetích stran, jako třeba:

  • Make
  • Gmail a Google kalendář
  • Abra
  • Pohoda
  • Money S3
  • iDoklad
  • všemožné banky

V prostředí se hned zorientujtete

Caflou není žádné složité ERP, ale kompaktní a uživatelsky přívětivá appka, která běží v cloudu. Zvykl jsem si rychle.

Ovládání je intuitivní a když jsem si s něčím nevěděl rady, našel jsem návod ve vzdělávacím centru, které je dost rozsáhlé. Mají samozřejmě českou podporu, na kterou se taky můžete obrátit – a jsou tam lidi, žádní roboti, takže se domluvíte.

Používám i aplikaci v mobilu a dvoufázové ověření pro větší bezpečnost, to už beru jako standard (ale je fakt, že ještě neplatí všude :-).

Co by šlo zlepšit

Narazil jsem i na menší nedostatky. Moc mi nevyhovuje vyhledávání pouze mezi projekty, úkoly, fakturami a soubory (občas jsem potřeboval najít určitou konverzaci a musel vzpomínat, pod kterým úkolem byla).

Při měření a vykazování času je dobré do názvu úkolů zahrnout i jméno klienta, lépe se v tom orientuje (aspoň pro mě). A asi jednou se mi stalo, že se čas neoznačil jako vykázaný, i když jsem ho vykázal.

Tarif pro jednotlivce a týmy (i zdarma)

Caflou nabízí čtyři tarify z vodního světa. Liší se v množství objektů, počtu automatizací, párování s bankou, API požadavků atd. viz ceník. Můžete ho vyzkoušet zdarma bez časového omezení (tarif Želva) – tak jsem začal i já. Další už jsou placené.

Závěr: Caflou ano, nebo ne – a pro koho?

Celkově jsem s Caflou spokojený. Chtěl jsem ho jen otestovat, ale nakonec jsem u něj zůstal. Vnímám, že efektivněji plánuju, trávím méně času správou úkolů i fakturací a nestává se mi, že bych nabral moc zakázek nebo na něco zapomněl. S většinou svých klientů pracuju právě zde a taky si chválí, že mají vše na jednom místě a po ruce.

projektove rizeni
Shrnutí
Sám za sebe bych doporučil Caflou dalším freelancerům, týmům i malým firmám, kteří chtějí mít svou práci pod kontrolou a neutrácet za X různých aplikací.
👍 Pro
Více nástrojů v jednom (úspora času i peněz)
Intuitivní uživatelské prostředí
Jednoduché nastavení automatizací
Propojení s dalšími aplikacemi
Dostupná cena
Obsáhlá nápověda
Podpora v češtině
👎 Proti
Nevyhledává v komentářích
Mobilní aplikace méně přehledná než web
Obtížnější orientace v úkolech napříč projekty (vyřešíte dobrým pojmenováním)
89
Vše v jednom pro podnikatele

👉 Odebírejte náš RSS kanál. Jsme na X (Twitteru) i Facebooku.

Přidejte své zkušenosti do diskuze jako první!

Diskuze a zkušenosti

GeekLife.cz
Logo