Patří nástroje pro řízení firem jen do korporátů? Nemyslím si. Caflou je český manažerský nástroj pro řízení podnikání. Já jsem SEO specialista na volné noze a rozhodl jsem se ho se svým týmem vyzkoušet. Zjistěte, jak to dopadlo.
Zvědaví na detaily? Aby ne! Pojďte na to.
Caflou = projekty, finance, time tracker a CRM v jednom
Dřív jsem používal iDoklad, Toggl a Basecamp nebo Asanu. Jednou vyzkoušel Trello a popravdě nechápu, že ho lidi vůbec používají. Nakonec jsem je zrušil a mám jen Caflou. Proč?
Největší výhoda? Nemusím přepínat mezi aplikacemi. Šetřím to nejcennější, tedy můj čas. Navíc jsem jsem ušetřil asi půlku měsíčních výdajů za původní nástroje.
S týmem i klienty komunikujeme přímo pod úkoly, takže odpadlo dohledávání informací a dokumentů v e-mailech. Na pár kliknutí nastavuju termíny, priority i stav úkolů a zobrazím si je formou kanbanu nebo jako časový (Ganttův) diagram.
Caflou nabízí spoustu dalších funkcí, třeba řízení rozpočtů a sledování cash flow. Dokážu si představit, že majitelé firem z nich budou nadšení. Já je zatím vzhledem k typu podnikání moc nevyužívám, do budoucna to ale plánuju změnit a budu více sledovat i finance.
Automatizace a integrace bez programování
Oblíbil jsem si automatizace. Využíváme je hlavně pro fakturaci, např. vystavování opakovaných faktur nebo posílání upomínek po splatnosti.
Co se týká projektů, tak mi pomáhá hlavně automatické předvyplnění úkolů. Na začátku spolupráce s klienty totiž z 95 % řešíme to samé. V Caflou se nám po přidání nového projektu vytvoří to-do list podle šablony a na nic nezapomeneme.
Umožňuje i propojení s nástroji třetích stran, jako třeba:
- Make
- Gmail a Google kalendář
- Abra
- Pohoda
- Money S3
- iDoklad
- všemožné banky
V prostředí se hned zorientujtete
Caflou není žádné složité ERP, ale kompaktní a uživatelsky přívětivá appka, která běží v cloudu. Zvykl jsem si rychle.
Ovládání je intuitivní a když jsem si s něčím nevěděl rady, našel jsem návod ve vzdělávacím centru, které je dost rozsáhlé. Mají samozřejmě českou podporu, na kterou se taky můžete obrátit – a jsou tam lidi, žádní roboti, takže se domluvíte.
Používám i aplikaci v mobilu a dvoufázové ověření pro větší bezpečnost, to už beru jako standard (ale je fakt, že ještě neplatí všude :-).
Co by šlo zlepšit
Narazil jsem i na menší nedostatky. Moc mi nevyhovuje vyhledávání pouze mezi projekty, úkoly, fakturami a soubory (občas jsem potřeboval najít určitou konverzaci a musel vzpomínat, pod kterým úkolem byla).
Při měření a vykazování času je dobré do názvu úkolů zahrnout i jméno klienta, lépe se v tom orientuje (aspoň pro mě). A asi jednou se mi stalo, že se čas neoznačil jako vykázaný, i když jsem ho vykázal.
Tarif pro jednotlivce a týmy (i zdarma)
Caflou nabízí čtyři tarify z vodního světa. Liší se v množství objektů, počtu automatizací, párování s bankou, API požadavků atd. viz ceník. Můžete ho vyzkoušet zdarma bez časového omezení (tarif Želva) – tak jsem začal i já. Další už jsou placené.
Závěr: Caflou ano, nebo ne – a pro koho?
Celkově jsem s Caflou spokojený. Chtěl jsem ho jen otestovat, ale nakonec jsem u něj zůstal. Vnímám, že efektivněji plánuju, trávím méně času správou úkolů i fakturací a nestává se mi, že bych nabral moc zakázek nebo na něco zapomněl. S většinou svých klientů pracuju právě zde a taky si chválí, že mají vše na jednom místě a po ruce.
👉 Odebírejte náš RSS kanál. Jsme na X (Twitteru) i Facebooku.