Provizní marketing představuje drobné finanční vylepšení provozu GeekLife. Dnes bych proto rád sdílel mé zkušenosti s českou provizní sítí, jejíž kampaně propaguji už několik let. Víc než strohý popis funkcí čekejte pohled malého vydavatele.
To vše je pro mě i vás jasný signál, že síť se v oboru vyzná a nejspíš dodává výsledky, jinak by na trhu už nebyla. Proto se vyplatí sledovat jejich kampaně jako vydavatel obsahu.
Administrace
Mezi tuzemskými sítě eHUB podle mě vyniká. Design je moderní, vzdušný a někdo evidentně přemýšlel nad tím, co kdy jako uživatel potřebuji vidět. Moc oceňuji rychlý přehled výkonu jak v absolutních číslech, tak i trendově. Mrzí mě jen chybějící meziroční srovnání, graf nabízí jen předchozí období, které pro mě osobně nedává moc smysl, i když jinému může vyhovovat.
Kromě grafu a celkových výdělků najdu na hlavní stránce taky přehled mých nej kampaní, nových transakcí a taky chybných prokliků. Kdyby mi tu eHUB dokázal nabídnout nějakou formu přesměrování z mrtvých kampaní na živé, nezlobil bych se, ale chápu, že tohle si každý affiliate partner musí vyřešit sám.
Nabídka programů je velmi přehledná. Kategorizace by mohla být o něco podrobnější, o čemž svědčí 65 kampaní v položce Ostatní. eHUB ale o novinkách docela svědomitě informuje, což rozhodně mezi provizními sítěmi není standard, takže můžete mít přehled o tom, co přibylo a neprokousávat se nabídkou.
I tak bych snesl ještě nový filtr podle data přidání kampaně, tohle info totiž síť umá a dokonce ho nabízí v záložce Zprávy, kde si můžete spuštění programu najít.
Reklamních prvků v principu najdete dost. Profící tohle řeší na vlastní straně, pro menší vydavatele se určitě hodí i generátor odkazů, který umí přidat i dva trackovací parametry. Škoda, že nefunguje jako bookmarklet v prohlížeči mimo administraci. Konkurence tohle umí a třeba pro provizní program Alzy jsem si bookmarklet udělal sám v ChatGPT.
Co naopak neumí každá síť, je možnost si přes DNS a TXT záznam ověřit doménu a posílat provizní návštěvnost bez značení odkazů. Tohle není fajn možnost pro profesionální vydavatele, kteří chtějí výkon analyzovat, ale pro menší blogery a magazíny jde o skvělé usnadnění. Jen musíte vědět, jak upravit DNS záznam vaší domény.
Abych nezapomněl. I když lidi trpí bannerovou slepotou a různě reklamy blokují, pořád mám bannery jako doplněk rád a fungují mi. V eHUB ale je u většiny kampaní bannerů málo, což jde jasně za inzerenty, kteří se s nimi nechtějí otravovat. Mít ale minimálně základní brand sadu vizuálů pro klíčová obchodní sdělení považuji za zásadní. Například takové Portu nebo Fondee to vědí a bannery mají.
Pro fanoušky programatického SEO jsou v nabídce některých kampaní i i XML feedy a pro slevaře pak kupony a různé promo akce.
Počet kampaní
Tady se musím přiznat, že to pro mě nehraje roli. Pokud chcete promovat nějaký segment, jste typicky ve všech sítích a vyberete si inzerenty, kteří jsou v oboru, co vás zajímá a tušíte, že by mohli dobře konvertovat.
Komunikace se sítí
Řeknu upřímně, že v Česku jsou sítě, kde se s vámi provizní manažeři moc nebaví, natož aby aktivně hledali příležitosti pro promo inzerentů. Síť eHUB mezi ně rozhodně nepatří. Provozuji totiž víc webů a z eHUB mi několikrát přišla výzva k zapojení. Přitom hledání příležitostí je jedna z hlavních části práce provizního managera.
Stejně tak k některým novým kampaním chodí výzvy. Několikrát jsem dostal i možnost testovat různé produkty, což zase není úplně běžné.
Tracking
EHUB pro různé kampaně nabízí maximální škálu technologií, jak sledovat prokliky a konverze. Už jsem nakousl výše tzv. doménové trackování. Některé kampaně umějí i nejspolehlivější Server Postback (S2S), které není závislé na prohlížeči a posílá přímo ze serveru inzerenta na server affiliate sítě nebo partnera potvrzení o úspěšném dokončení akce.
Z pohledu partnera je poněkud nemilé, že minimálně webová propagace všech partnerů libovolného programu se sledovat. Konkurence totiž třeba pomocí služby Ahrefs nebo Semrush umí partnery najít, pokud zná ID příslušného programu. Toto by mohlo vyřešit použití většího počtu domén při trackování. Ruku na srdce, pokud je váš provizní promo obsah dobrý, jde najít i přes Google, jen je to trošku pracnější. 🙂
Platby
EHUB má rozhodně skvělou platební morálku. I při standardní splatnosti faktur platí v průměru 10 dnů před splatností faktury a tím se řadí mezi špičku v našich končinách.
Hodnocení
eHUB
Shrnutí
Spolehlivá affiliate síť s propracovaným rozhraním a aktivními provizními managery.
👉 Odebírejte náš RSS kanál. Jsme na X (Twitteru) i Facebooku.