Školy a online komunikace

eduin

Nedávno zveřejněný průzkum o stavu online komunikace českých škol směrem k rodičům a žákům mě zaujal. Už tři čtvrtiny škol dle něj například sdílí klasifikaci na síti.

Výzkum společně provedli vzdělávací projekt EDUin a poskytovatel systému pro tvorbu webových stránek zdarma, Webnode a zúčastnilo se jej 275 škol. Vzorek to není velký, skutečný počet škol se mi podle rejstříku škol MŠMT nepovedlo dohledat, protože počet záznamů pro export je na jejich webu omezený. Podle neoficiálních údajů jinde se ale můžu domnívat, že výsledné číslo bude o řád výše.

eduin

I tak se mi data vcelku líbí. S 80% škol je možné komunikovat online a nespecifikované množství z nich na vnitřní síti dostupné po přihlášení sdílí důležité informace, jako je docházka dětí, suplování nebo studijní materiály. Základy pro další zlepšování tu tedy jsou.

Moje děti jsou zatím malé, do školy jim ještě nějaký ten rok chybí. Určitě sám ocením možnost kontroly docházky. Sám jsem si na střední úspěšně párkrát za školu zašel, ale u dětí bych to viděl nerad (pochopitelně:) a budu svým způsobem i klidnější, když se ráno mrknu, jestli do školy dorazily. Minimálně, dokud budou malé. A pokud jsou tedy data real-time:)

Podle tiskové zprávy ale školním webům nebo komunikaci online chybějí standardy. Když se podívám na web gymnázia, kam jsem chodil, chybí mi třeba možnost být informovaný o novinkách. Ať už třeba přes RSS, nebo e-mailem. Ze sociálních sítí si škola všimla zatím jen majoritního Facebooku. Tam jsou sice miliony Čechů, školy ale možná nevědí, jak moc je komunikace směrem k uživatelům řízena a filtrována algoritmy.

Moje základka je na tom podobně. Novinky bych musel sledovat aktivně.

A přitom cesty, jak přenos novinek k rodičům automatizovat, nejsou v zásadě obtížné, ani nákladné. Jen by stačilo, pokud by někdo školám ukázal, jak na to. Tady by to chtělo systémový přístup ze strany státu. Dát jim školení a nástroje, které by vše usnadnily. Komunikace je ale pouze jen malý dílek celé skládačky.

Strategie digitálního vzdělávání do roku 2020

Pilíře Strategie digitálního vzdělávání do roku 2020

Uvidíme, s čím přijde náš stát, který ještě s předchozím ministrem představil Strategii digitálního vzdělávání do roku 2020. Řešení, kdy má každá škola s jinými funkcemi, rozhraním a možnostmi rozvoje, nejspíš nebude nejlepší. Bohužel stát už ale mnohokrát dokázal, že na poli velkých projektů není ani moc šikovný, ani moc rychlý a už vůbec ne inovativní.

👉 Odebírejte náš RSS kanál. Jsme na X (Twitteru) i Facebooku.

Přidejte své zkušenosti do diskuze jako první!

Diskuze a zkušenosti

GeekLife.cz
Logo